První pokud HDR Panorama

Nějaký rok už fotím, ale dvě techniky mi pořád nedávali spát, konkrétně šlo o panorama a HDR.
Panorama není komplikované, ale vždy jsem bojoval s tím, že mi utíkaly rohy, nebo se celkový dojem docela ztrácel.
HDR už bylo poněkud složitější. Dlouhou dobu jsem bojoval s nastavením, aby fotka vypadala líp, než originál. S nastavením HDR je docela problém, protože je tu spousta šoupátek, a stačí jeden špatný tah, a fotka je uplně na nic.
Pro první zkušenost s HDR Panorama jsem si nevybral nic složitějšího, než noční město.

Protože studuju v Brně a bydlím na kolejích, v 7 patře, byl výběr místa docela jednoduchý :) Královo pole je vpodstatě na kopci, a navíc ze 7 patra je krásný výhled na město. Stačilo tedy postavit stativ do okna, pořádně ho vyrovnat, postavit na něj foťák a pustit se do focení. Abych získal potřebnou kresbu i ve stínech, použil jsem bracketing +-2EV nafotil jsem asi 5x3 fotky, které jsem si postahoval do pc, a snažil se je spojit.
První docela nepěkná zkušenost byla, když jsem spojil 5 fotek stejné expozice do panorama a snažil se je převést do HDR ... programu se to vůbec nelíbilo, protože každá fotka byla trošku jinak pokroucená, musel jsem na to tedy cestou druhou a to nejprve vytvořit 5 HDR snímků a až poté je sloučit do panorama. Což nakonec vyšlo vcelku pěkně. Nakonec stačilo jen trošku poladit křivku, ořezat a dokreslit pár rožků. Výsledek si můžete prohlédnout níže.



Žádné komentáře:

Okomentovat